T4 BAB 2

T4 BAB 2

9th - 12th Grade

30 Qs

quiz-placeholder

Similar activities

INFORMATIKA KELAS IX

INFORMATIKA KELAS IX

9th Grade

25 Qs

FIRST QUARTER  REVIEWER IN ELECTRONICS 10

FIRST QUARTER REVIEWER IN ELECTRONICS 10

12th Grade

25 Qs

TINGKATAN 4 : BAB 7

TINGKATAN 4 : BAB 7

9th - 12th Grade

30 Qs

Stage 19 Test

Stage 19 Test

10th Grade

25 Qs

PAT SIMULASI DIGITAL 2023

PAT SIMULASI DIGITAL 2023

10th Grade

33 Qs

The End of the Cold War

The End of the Cold War

11th Grade

25 Qs

MATEMATIKA KELAS 5 SD NEGERI II MOTOLING

MATEMATIKA KELAS 5 SD NEGERI II MOTOLING

9th - 12th Grade

25 Qs

T4 BAB 2

T4 BAB 2

Assessment

Quiz

others

9th - 12th Grade

Hard

Created by

SITI Moe

FREE Resource

AI

Enhance your content

Add similar questions
Adjust reading levels
Convert to real-world scenario
Translate activity
More...

30 questions

Show all answers

1.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

30 sec • 1 pt

1. Apakah konsep berkaitan perasaan cinta yang mendalam terhadap bangsa dan negara? ms 22.
A Keunggulan
B Imperialisme
C Nasionalisme
D Kemerdekaan

2.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

30 sec • 1 pt

Media Image
2. Rajah berikut berkaitan dengan tafsiran maksud nasionalisme oleh Profesor Datuk Zainal Abidin Abdul Wahid. Apakah sifat X yang dikaitkan dengan tafsiran tersebut? ms 24.
A Satu bangsa
B Daulat tuanku
C Cintai negaraku
D Tanah Melayuan

3.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

30 sec • 1 pt

3. Bill of Rights telah digubal semasa Revolusi Keagungan (1688) di England. Apakah kuasa parlimen melalui perundangan tersebut? ms 24.
A Mengutip cukai
B Melantik penasihat
C Mengawal kerajaan
D Menolak penjajahan

4.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

30 sec • 1 pt

Media Image
4. Tokoh berikut telah mengemukakan keunggulan suara rakyat dalam Revolusi Perancis 1789. Apakah gelaran terhadap suara rakyat tersebut? ms 25
A Kata sepakat
B Hasrat umum
C Tuntutan rakyat
D Impian bersama

5.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

30 sec • 1 pt

Media Image
5. Pertubuhan politik berikut telah membentuk jawatankuasa khas selepas Perang Dunia Kedua di India. Mengapakah jawatankuasa khas tersebut dibentuk? ms 26.
A Menggerakkan perang gerila
B Melancarkan gerakan dakyah
C Melakukan penentangan militan
D Merangka pembahagian India

6.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

30 sec • 1 pt

Media Image
6. Jadual berikut berkaitan dengan perkembangan nasionalisme di empayar Uthmaniyah. Apakah matlamat penubuhan kumpulan tersebut? ms 27.
A I dan II
B I dan IV
C II dan III
D III dan IV

7.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

30 sec • 1 pt

Media Image
7. Maklumat berikut berkaitan dengan semangat yang diperkenalkan semasa era Pemulihan Meiji di Jepun.
A Menjadi negara perindustrian
B Mencapai kemajuan pendidikan
C Menghalang gerakan anti Barat
D Mengatasi kelemahan pemerintahan

Create a free account and access millions of resources

Create resources

Host any resource

Get auto-graded reports

Google

Continue with Google

Email

Continue with Email

Classlink

Continue with Classlink

Clever

Continue with Clever

or continue with

Microsoft

Microsoft

Apple

Apple

Others

Others

By signing up, you agree to our Terms of Service & Privacy Policy

Already have an account?